کابینت ممبران

شما می توانید با نصب کابینت ممبران و طرح های شیک آن دکور خانه خود را تغییر داده، آشپزخانه ای سلطنتی داشته باشید و از آشپزی لذت ببرید.

کابینت ممبران چیست؟

کابینت ممبران یک محصول جدید و زیبا با تکنولوژی روکش ممبران یا وکیوم پی وی سی ممبران که بتازگی وارد بازار چوب کشورمان شده و طرفداران بیشماری در این مدت به خود جلب نموده است میباشد. تا پیش از این کابینت های روکش ام دی اف علاقمندان زیادی داشت و در هر خانه مدرنی دیده میشد اما امروزه به دلیل پیشرفت صنعت هم پای پیشرفت تکنولوژی کابینت ام دی اف نیز جای خود را به محصولی جدیدتر یعنی کابینت ممبران داده تا هم در آشپزخانه و هم در دیگر فضاها به عنوان یک محصول بادوام و زیبا و متنوع خود نمایی کند.در واقع کابینت های ممبران کابینتی هایی هستند روی درب آن ها حکاکی هایی صورت گرفته است. کابینت های ممبران را می توان نسل جدید کابینت های کلاسیک دانست. یعنی در واقع کابینت های ممبران به نسبت به کابینت های کلاسیکی که تزئینات آن ها دستی انجام می شد مقرون به صرفه تر هستند چرا که حکاکی های روی آن به وسیله دستگاه های سی ان سی (CNC) صورت می گیرد. جالب است بدانید که کابینت های کلاسیک ممبران به اسم کابینت های سه بعدی نیز معروف هستند. 

به این کابینت هایی که در آن از روکش وکیوم ممبران استفاده شده باشد کابینت ممبران گفته میشود. بهتر است بگوییم که ممبران یا وکیوم یکسری روکش پی‌ وی‌ سی میباشد که بر روی جنس‌ های مختلف از جمله چوب یا نئوپان کشیده شده و به آن جنس خام زیبایی و دوام می‌ بخشند. اکثر این روکش‌ ها بر روی چوب ام دی اف کشیده می شوند و متریال خام کابینت‌ ممبران اغلب ام دی اف است. روال کار به این صورت است که بر روی‌ ام دی اف خام یا ام دی افی که با دستگاه سی ان سی ابزار زده شده است ابتدا چسب زده می‌ شود و به کمک تکنولوژی مخصوص روکش ممبران برای روی آن وکیوم می‌ شود. معمولا فقط آن سمت ام دی اف که به سمت بیرون است روکش ممبران می‌ شود و طرف دیگر با پی‌ وی‌ سی سفید پوشش داده می‌ شود.

با انواع دستگیره کابینت ممبران آشنا شوید.

 

کابینت ممبران

مزایای کابینت ممبران 

  1. زیبایی بیشتر با روکش یکپارچه.
  2. عدم نفوذ آب و رطوبت.
  3. رفع معایب روکش ملامینه و وینیل در ام دی اف (MDF) های معمولی.

 

معایب کابینت ممبران

از معایب کابینت ممبران حساسیت به نور می باشد که زیر نور تغییر رنگ داده و کیفیت رنگ خود را از دست می دهد. عیب دیگر این کابینت ها حساسیت به کشیده شدن با اجسام نوک تیز می باشد که ممکن است روکش آن پاره شده و خراب  شود لذا باید بسیار مراقب بود.

از دیگر معایب این کابینت ها تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ بوده که معمولا مشتری بعد از گذشت چند سال برای تعمیر مثلا درب کابینت خود دیگر رنگ و طرح کابینت خود را در بازار پیدا نمیکند و همین باعث ناقص شدن کار میشود. همچنین از دیگر معایب کابینت ممبران برای کابینت آشپزخانه ظرافت زیاد طرح‌ ها است. اگر طرحی که برای کابینت انتخاب میکنید دارای ریزه‌ کاری های زیاد و یا طرح‌ هایی با اشکال کوچک باشد، آنگاه نباید انتظار کار بسیار ظریفی را داشته باشید زیرا روکش وکیوم پی ‌وی ‌سی در این‌ گونه طرح‌ ها معمولا دقت بالایی نداشته و از کیفیت کار کاسته می‌ شود.

کابینت ممبران

 

رنگ های کابینت ممبران ( نمونه کابینت ممبران )

کابینت ممبران سفید صدفی

 

کابینت ممبران سفید صدفی

اکثر افراد آشپزخانه ای با رنگ سفید رو دوست دارند، چون رنگ سفید رنگی خنثی است. این رنگ به راحتی با رنگ های دیگر ترکیب  می شود . رنگ سفید پرکاربردترین رنگ در مدل های ممبران است که در آشپزخانه های کوچک و بزرگ دیده می شود. رنگ سفید به صورت تک رنگ و یا ترکیب با رنگ طلایی و سایر رنگ های گرم استفاده می شود.

کابینت قهوه ای کلاسیک

 

کابینت ممبران قهوه ای کلاسیک

رنگ قهوه ای رنگ چوب است و از گذشته تا به امروز برای کابینت استفاده می شده است. این رنگ از جمله رنگ های پرکاربرد برای کابینت های کلاسیک و  به خصوص مدل های مختلف کابینت ممبران است. انواع مختلف رنگ قهوه ای عبارتند از: رنگ های گردویی، قهوه ای روشن، قهوه ای سوخته و قهوه ای فندقی. این رنگ ها می توانند  به صورت تنها یا با ترکیب با رنگی دیگر در کابینت ساختمان بکار بروند.

کابینت ممبران رنگ شرابی

 

کابینت ممبران رنگ شرابی

رنگ شرابی در بین رنگ های خاص و شیک کابینت ممبران قراردارد. این رنگ یک رنگ بسیار لوکس و زیباست که ست کردن دکوراسیون با اون، سخت تر از ست کردن دکوراسیون با کابینت ممبران قهوه ای و سفید است. توصیه میکنیم رنگ شرابی و سایر رنگ های نسبتا تیره رو در آشپزخانه های کوچک کمتر بکار ببریدچون که فضا رو بسیار کوچکتر از چیزی که هست نشان می دهد.اهمیت نورپردازی در آشپزخانه هایی با کابینت های شرابی و سایر رنگ های تیره، به دلیل اینکه انعکاس نور کمتری نسبت به رنگ های روشن دارند، بسیار بیشتر از آشپزخانه های رنگ روشن است.رنگ شرابی بهتون لذت تجربه ی دکوراسیونی لاکچری و شیک رو هدیه می دهد.

کابینت ممبران رنگ تیره

 

کابینت ممبران رنگ تیره

رنگ های تیره مثل مشکی و طوسی از گذشته تا الان از جذابیت خاصی برخوردار بوده اند.. البته رنگ تیره برای آشپزخانه های بزرگ مناسب تر است. رنگ کابینت تیره برای آشپزخانه های کوچک مناسب نیست چون فضا رو کوچکتر از چیزی که واقعاً هست،  نشان می دهد.

ترکیب رنگی کابینت ممبران

استفاده از ترکیب دو رنگ برای کابینت، زیبایی آشپزخانه شما رو چند برابر می کند. در این ترکیب های رنگی معمولاً رنگ سفید یا رنگ کرم با رنگ های دیگر ترکیب شده دارای نمای بسیار عالی می شود.

کابینت ممبران سفید و طلایی

 

کابینت ممبران سفید طلایی

رنگ ممبران سفید و طلایی به طور قطع از جذاب ترین ترکیب رنگ های کابینت هست. این طرح و رنگ کلاسیک و سلطنتی می باشد. در ترکیب رنگی کابینت سفید و طلایی، معمولا رنگ طلایی به مقدار کم و محدود در زمینه سفید کابینت بکار  می رود .این مساله به دلیل  این است که ما عادت  کرده ایم  رنگ طلایی را به صورت های ظریف و بسیار کم مثل انگشتر و دستبند در اطراف  خودمان ببینیم.

کابینت ممبران سفید قهوه ای

 

کابینت ممبران سفید قهوه ای

ترکیب رنگ سفید و قهوه ای از پرکاربردترین و محبوب ترین ترکیب های رنگی است. این ترکیب رنگی هماهنگی زیادی با رنگ های مختلف دارد. بنابراین شما میتونین با خیال راحت رنگ های مختلف رو در دکوراسیون خودتون بکار ببرید.رنگ سفید می تواند  با قهوه ای روشن و قهوه ای تیره ترکیب شده و کابینت های سفید قهوه ای روشن و سفید قهوه ای تیره ایجاد شود.. کابینت سفید قهوه ای روشن طرفدار بیشتری در بین این دو ترکیب رنگی دارد. به دلیل اینکه کابینت سفید قهوه ای روشن، نور رو به خوبی منعکس کرده و فضا رو بزرگتر از چیزی که هست، نشان می دهد.

کابینت ممبران کرم قهوه ای

 

کابینت ممبران کرم قهوه ای

رنگ کرم قهوه ای از محبوبترین ترکیب های رنگی است. رنگ کرم از مشتقات و هم خانواده های رنگ سفید است. پس مثل رنگ سفید با رنگ قهوه ای روشن و قهوه ای تیره ترکیب می شود.. رنگ کرم قهوه ای از رنگ سفید قهوه ای طرفداران بیشتری  دارد و نمای زیباتری هم در آشپزخانه ایجاد  می کند.

کابینت ممبران کرم استخوانی

 

کابینت ممبران کرم استخوانی

این ترکیب رنگی هم از ترکیبات بسیار پرطرفدار کابینت ممبران است. کابینت ممبران کرم استخوانی می تواند نمایی جذاب و چشم نواز به آشپزخانه شما دهد و با طیف وسیعی از رنگ ها در دکوراسیون منزلتون ترکیب شود.. ست کردن کابینت کرم استخوانی نسبت به کابینت کرم قهوه ای راحت تر و بهتر است.

علاوه بر رنگ ها و ترکیب رنگ هایی که گفته شد، کابینت ممبران رنگ ها و نقش های بسیار مختلف و متنوعی می تواند داشته باشد.. کابینت ممبران حدود 40 رنگ و ترکیب رنگی دارد که دست شما برای انتخاب بهترین ترکیب رنگی رو کاملا باز میذارد.

مقایسه ی کابینت ممبران با کابینت ام دی اف

ویژگی                      کابینت ام دی اف            کابینت ممبران

 قیمت                            مناسب                    نسبتاً بالا

درخشندگی                       ندارد                      ندارد (البته در برخی مدل ها میتواند داشته باشد)

طرح های مدرن                 ندارد                      دارد

امکان آسیب ناشی از رطوبت    نسبتا زیاد              کمتر از ام دی اف(وابسته به کیفیت اجرای کابینت ساز)

قابلیت ابزار خوری               بالا                     بالاتر

سطح صاف و صیقلی            دارد                    دارد

لک پذیری                          کم                      کم

مقاومت و دوام                  متوسط                  تقریباً برابر با ام دی اف

کیفیت                            قابل قبول                 بسیار متنوع و وابسته به کیفیت اجرای کابینت ساز

حساسیت به نور                ندارد                      زیاد

حساسیت به اجسام تیز        نسبتاً زیاد                 زیاد

قابلیت تعمیر با همان طرح و رنگ قبلی    دارد       خیلی کم

 

قیمت کابینت ممبران

همانطور که می‌دانید چوب کالای گرانبهایی است و کار با چوب نیز از دست هر کسی ساخته نیست استاد کار ماهر می‌خواهد و ابزارهای خاص پس طبیعتاً قیمت آن بالا خواهد رفت. چسبی که برای چسباندن لایه پی وی سی روی سطح کابینت استفاده میشود یکی از مهم‌ترین مسائل این کابینت است، که بر قیمت آن تاثیر می گذارد. در واقع هر مشکل و یا معایبی که پیش می آید توسط این چسب است. پس از اهمیت زیادی برخوردار است. برخی از کارگاه برای کاهش قیمت کابینت آشپزخانه  و فروش زیاد. این اطلاعات را به مشتری نمی دهند که در صورت ارزان بودن از چسب بی کیفیت استفاده میکنند. برای دریافت مشاوره و دریافت قیمت کابینت ممبران میتوانید با ما تماس حاصل فرمایید.


ارسال نظر درباره این موضوع


آخرین مطالب