کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس نوعی ام دی اف می باشد که از روکش براق گلاس بر روی آن استفاده می شود ، این مواد مانند شیشه براق و شفاف است. این کابینت ها به دلیل براق بودن نوعی منبع نور در آشپزخانه می باشند. همچنین کابینت های هایگلاس باعث زیبایی هرچه بهتر آشپزخانه هایتان می شود.

کابینت هایگلاس چیست؟

یکی از مهم‌ترین اجزای آشپزخانه کابینت‌ها هستند .کابینت آشپزخانه  علاوه بر کاربردشون با طرح و رنگ و نقششون به فضای داخلی آشپزخانه زیبایی می‌بخشن. با نگاه اول به آشپزخانه، اولین چیزی که به چشم میاد کابینت‌ها هستند بنابراین انتخاب طرح و رنگ اون‌ها باید طوری باشه که فضای آشپزخانه رو زیبا و چشم نواز بکنه.

کابینت هایگلاس نوعی ام دی اف می باشد که از روکش براق گلاس بر روی آن استفاده می شود ، این مواد مانند شیشه براق و شفاف است. این کابینت ها به دلیل براق بودن نوعی منبع نور در آشپزخانه می باشند. همچنین کابینت های هایگلاس باعث زیبایی هرچه بهتر آشپزخانه هایتان می شود. این کابینت ها در طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شوند که باعث ایجاد تنوع در طراحی کابینت می شوند. در واقع کابینت هایگلاس به دلیل براق بودن در سرتاسر جهان شناخته شده است.

روکش این کابینت ها از هایگلاس ساخته می شود ، ولی ربطی به شیشه ندارد. این روکش ها از نوعی پلاستیک شبیه شیشه ساخته می شود و به این روکش ها هایگلاس گفته می شود. البته برخلاف تصور روکش های کابینت هایگلاس همیشه براق نیست بلکه این کابینت ها دارای روکش مات نیز هستند. بنابرین امروزه این کابینت ها از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند ، که باعث شده این کابینت به یکی از کابینت های به روز و مدرن تبدیل بشود.

کابینت هایگلاس

 

 

ورق کابینت هایگلاس، در ایران و خارج تولید می شود. برای ارزیابی کیفیت آن، با انداختن یک چراغ قوه بر روی سطح کابینت، میزان موج ها و نواقص روی آن را با دقت کنترل کنید. کابینت های گلاس مرغوب باید کاملا صاف، بدون موج،کاملا براق و یکدست باشد.

با انواع دستگیره کابینت هایگلاس آشنا شوید.

ورق هایگلاس چیست؟

هایگلاس  یک نوع ورق با مغزی ام دی اف(MDF) و با روکشی پلاستیکی از جنس پلکسی گلاس می باشد. معمولا ورق های هایگلاس تنها از یک طرف با پلکسی گلاس پوشیده شده و سمت دیگر ورق با لایه های  ارزانتر پوشش داده می شه. این لایه حالتی براق، شفاف، و زیبا به ورق هایگلاس  میده. پس دلیل براق بودن کابینت های هایگلاس، به پوشش پلکسی گلاس روی ورق های گلاس برمیگرده. این ورق ها به دلیل براق بودن، کاربرد زیادی در ساخت تجهیزات دکوراسیون داخلی از جمله کابینت، کمد دیواری، دکور و غیره پیدا کرده است.

ورق هایگلاس در سمتی که لایه پلکسی گلاس داره ضد آب محسوب می شه. اما از سمت دیگه، مقاومت اون نسبت به آب بستگی به کیفیت روکش پشت ورق هایگلاس داره. پس بهتره برای ماندگاری کابینت و دکور، لایه پشت ورق هم از جنس مرغوبی مانند «ملامینه» پوشش داده بشه. ورق هایگلاس دارای تنوع رنگ و طرح بسیار زیاد است. مدل های بسیار زیبایی با این نوع ورق در کابینت سازی و دکوراسیون اجرا می شود و قیمت نسبتاً مناسبی دارد.

 

کابینت هایگلاس

 

مزایای کابینت هایگلاس

کابینت های گلاس چند ویژگی قابل توجه دارد که باعث شده طرفداران این نوع کابینت در بازار باشد.

کابینت های گلاس به دلیل براق بودن، باعث بازتاب نور بیشتری نسبت به سایر انواع کابینت دارد. در واقع شما با انتخاب کابینت های گلاس، منبع نور دیگری به جز پنجره و چراغ ها خواهید داشت. اگر آشپزخانه کم نوری دارید، به شما پیشنهاد می دهیم از کابینت های گلاس استفاده کنید تا نور آشپزخانه شما دو چندان شود.

کابینت هایگلاس تنوع رنگ و طرح نسبتا بالایی دارد و شما می توانید از کابینت های گلاس متناسب با انواع دکوراسیون های منزل استفاده کنید.

قیمت کابینت های گلاس مقرون به صرفه است و چندان گران نیست.

طرح های کابینت های گلاس معمولا از نوع کابینت مدرن هست.

نگهداری کابینت هایگلاس از نظر تمیز کاری، آسان است.

معایب کابینت هایگلاس

این کابینت در کنار مزایایی مثل زیبایی، امکان طراحی مدل های هایگلاس مدرن، درخشندگی، مقاومت و کیفیت نسبتا بالایی هم دارد. در ضمن  قیمت کابینت هایگلاس هم نسبت به سایر کابینت ها خیلی زیاد نیست. 

امکان آسیب ناشی ازرطوبت

مغزی ورق های گلاس از جنس ام دی اف است. این یعنی اشکالات مربوط به رطوبت  در کابینت های گلاس (High Gloss) هم کم و بیش صدق می‌کند.

پس کابینت های هایگلاس هم در برابر رطوبت، آسیب پذیری نسبتا زیادی دارند. البته این آسیب پذیری به دلیل نوع خاص روکش کابینت هایگلاس که از جنس پلکسی گلاس است، از mdf مقداری کمتر است  اما بالاخره آسیب پذیری این کابینت ها هم نسبتا زیاد می باشد.

استفاده از یونیت PVC برای اطراف سینک

برای بخش های اطراف سینک ظرفشویی کابینت های گلاس که آسیب پذیرترین قسمت هستند پیشنهاد می شود یونیت (چهارچوب کابینت) و حتی ورق پشت یونیت که معمولا از ورق ام دی اف 3 میلیمتری هست، از جنس MDF یا هایگلاس ساخته نشود. . پی وی سی (PVC) کاملاً ضد آب است .

 آب بندی اتصالات برش خورده

در مورد جذب آب در بخشهای برش خورده ی ورق های هایگلاس، توصیه می شود در آب بندی این قسمت ها دقت کافی صورت گیرد. یعنی به  عبارتی: اولاً پس از برش، قسمت برش خورده با چسب های آکواریومِ با کیفیت، پوشش داده شود. ثانیاً در هنگام نصب ورق ها برای ساخت کابینت، اجزا در این قسمت ها با دقت بوسیله چسب های مرغوب آب بندی شود.

 تیزی لبه‌ها

کمتر افرادی به این ایراد دردناکِ کابینت های گلاس توجه میکنند. در طرح های حجمی و کنج‌ها و گوشه‌هایی که قطعات برش خورده های گلاس (High Gloss) با روش اتصال فارسی بر به هم متصل می شوند  تیزی قابل ملاحظه‌ای بوجود می آید  که می تواند آسیب‌زننده  باشد. این اشکال در کابینت‌های ام در اف (MDF) هم به چشم  می خورد که با سنباده کاری گوشه ها تا حدودی برطرف می شود  اما به خاطر نوع متریال های گلاس، میزان تیزی در این نوع کابینت بیشتر است  و نمی تونیم این محل رو سنباده بزنیم چون به زیبایی هایگلاس ضربه وارد می شود.تنها راه بر طرف کردن این مشکل این است  که از حفاظ های مخصوص لاستیکی برای گوشه های تیز و برنده کابینت هایگلاس استفاده کنیم.

 لک پذیری

هایگلاس (High Gloss) در اثر تماس دست یا هر عامل لک کننده، لکه را به خوبی نشان میدهد.این مساله می تواند  برای مصرف کننده به خصوص خانم‌ها مقداری دردسر ساز باشد. 

خش پذیری

تماس مدام جسم های سخت یا حتی نیمه سخت با های گلاس (High Gloss)  می تواند  روی لایه بیرونی کابینت اثر گذارد  و باعث ایجاد لک و خش شود.حتی این پدیده در اثر تماس زیاد ناخن (مثلا در اطراف دستگیره‌ها) محتمل هست که بوجود بیاد. البته در اینجا کیفیت جنس متریال های گلاس و لایه پلکسی گلاس که روی ورق استفاده می‌شه اهمیت خیلی خیلی زیادی دارد. البته  نوعی هایگلاس اخیرا وارد بازار شده که در برابر خط و خش مقاوم می باشد. این هایگلاس دارای روکش لمی گلاس است که مقاومت خیلی بالایی در برابر خش دارد.

ورق یک طرفه

ورق‌های هایگلاس معمولاً یک طرفه هستند  یعنی فقط از یک سمت های گلاس محسوب می شود و سمت دیگه ورق، لایه پلکسی گلاس ندارد. ایراد این قضیه کجاست؟! ایراد این ورق ها برای جاهایی است که باید هر دو سمتِ کار ظاهر شکیل و زیبایی داشته باشد. در این صورت باید از دو ورق استفاده کرد. (دوبل کردن قطعه) این عمل هزینه‌ و ضخامت کار رو زیاد می کند . 

خارجی یا ایرانی

کیفیت تولید ورق‌های های گلاس (High Gloss) کاملاً بستگی به کیفیت متریال‌های خام، تکنولوژی و دقت ساخت کارخانه تولیدی دارد.برای چک کردن کیفیت ورق های گلاس (High Gloss) می توانید با نور چراغ قوه روی ورق، موج‌ها و نواقص ورق رو کنترل کنید.

 

کابینت هایگلاس

 

قیمت کابینت هایگلاس

قیمت ها وابسته به نوع و کیفیت است.کابینت های گلاس در سطح بازار دارای انواع مختلفی است که در طرح ها و رنگ های متنوع عرضه می شوند. مطمئنا کابینت های گلاس هم همانند هر جنس مصرفی دیگری دارای محدوده ی قیمت مشخصی است اما در این محدوده ی قیمتی بسته به کیفیت کار و رنگ و طرح و .. قیمت ها می توانند متفاوت باشند. به طور کلی هر چه جنس و کیفیت های گلاس بالاتر باشد ، قیمت نیز به همان نسبت بالا تر است و در طرح و رنگ های خاص از این طرح های هم شاهد اندکی تفاوت قیمتی می باشیم.
عامل دیگری که در تعیین قیمت این نوع کابینت ، یعنی کابینت های گلاس تاثیر گذار است ، جنس و کیفیت روکشی است که بر روی کابینت های گلاس استفاده شده است ، به طور کلی هر چه جنس این روکش مقاوم تر باشد و توان تاب آوردن در برابر خط و خش بیشتری داشته باشد ، قیمت بیشتر می شود.
نکته ای که شاید در انتخاب شما در این زمینه تاثیر گذار باشد این است که کابینت هایی با رنگ های روشن تر مثل رنگ سفید و کرمی کمتر از موارد مشابه خط و خش را نمایان می کنند که می تواند یک ویژگی مثبت برای این نوع کابینت های براق و شفاف به حساب آید.( کابینت هایگلاس سفید طلایی )

 


ارسال نظر درباره این موضوع