کابینت ممبران

نوع جنس کابینت از فلز، چوب، MDF، هایگلاس، ممبران PVC و … بوده است. هر کدام از موارد ذکر شده در کابینت های آشپزخانه کاربرد و مزایا و معایب مختلفی را ایجاد می نمایند. یکی از محبوب ترین مدل های کابینت های آشپزخانه ایرانی و همین طور کشور های اروپایی کابینت آشپزخانه ممبران می باشد.

بررسی مزایا و معایب کابینت ممبران

یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه، چه از لحاظ کاربردی و چه از لحاظ زیبایی و دکوراسیون منزل، آشپزخانه است؛ که هم در زیبایی خانه تأثیرگذار است و هم مکانی است که اکثر کارهای خانه در آن انجام می‌شود و نیاز به ابزارهای مهم در آن است. کابینت‌های دکور آشپزخانه از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند و هرکدام از آن‌ها دارای مزایا و معایبی هستند. کابینت ممبران یکی از انواع کابینت در دکور آشپزخانه بوده که دارای مزایا و معایب خاص خود بوده و امروزه دارای طرفداران بیشتری است و نگاه‌ها را به ‌سوی خود جلب کرده است. از مزایای

کابینت ممبران این است که می‌توان در طراحی و ساخت کابینت مدرن و کابینت کلاسیک استفاده کرد.

نوع جنس کابینت از فلز، چوب، MDF، هایگلاس،  کابینت ممبران PVC  و … بوده است. هر کدام از موارد ذکر شده در کابینت های آشپزخانه کاربرد و مزایا و معایب مختلفی را ایجاد می نمایند. یکی از محبوب ترین مدل های کابینت های آشپزخانه ایرانی و همین طور کشور های اروپایی کابینت آشپزخانه ممبران می باشد. این کابینت یکی از بهترین و زیباترین طرحهای کابینت آشپزخانه می باشد.

شما می توانید با نصب کابینت ممبران و طرح های شیک آن دکور خانه خود را تغییر داده، آشپزخانه ای سلطنتی داشته باشید و از آشپزی لذت ببرید. کابینت ممبران از جمله کابینت های کلاسیک ایرانی می باشد که اضافه شدن ویژگی های جدیدی همچون معرق یا منبت موجب محبوبیت بالای آن گشته است.

با انواع دستگیره کابینت ممبران آشنا شوید.

سبک طراحی در کابینت ممبران 

 

طراحی کابینت ممبران

کابینت ممبران به دلیل حکاکی و منبت کاری روی درب آن پیرو سبک های کلاسیک و نئو کلاسیک (مدرن کلاسیک) میباشد ولی برای سبک مدرن به دلیل فقدان حکاکی و منبت کاری استفاده از درب های ممبران توجیه منطقی ندارد چرا که ورق های ام دی اف مات و براق جهت این کار به وفور در بازار یافت میشوند .

طراحی زیبا و شیک کابینت آشپزخانه ممبران

 

کابینت ممبران زیبا و شیک

طراحی کلاسیک و زیبای کابینت آشپزخانه ممبران تنوع بالایی در رنگ و طرح کابینت ها ایجاد نموده و به همین دلیل یکی از کابینت های محبوب و پر مصرف در میان خریداران می باشد. نوع طراحی به کار رفته در کابینت ممبران به وسیله حکاکی و برجسته سازی بر چوب MDF توسط دستگاه های پیشرفته سی آن سی صورت می پذیرد، به همین دلیل ظرافت و تنوع طرح در کابینت ممبران بالا می باشد.

این طرح های زیبا بعد از حکاکی توسط یک لایه محافظتی از روکش PVC پوشانده می شوند و به همین دلیل از نفوذ رطوبت و آسیب حرارت به چوب جلوگیری می شود. کابینت آشپزخانه ممبران در طرح های ساختاری همچون طرح جزیره، شبه جزیره، ال شکل، یو شکل و خطی تولید می گردند.

کابینت ممبران با خواص فوق العاده ای که دارد می تواند آشپزخانه را زیبا و منحصر به فرد ساخته، بیشترین ظروف و لوازم برقی را در خود بگنجاند و به دلیل خاصیت انعطاف پذیری آن تمامی محیط آشپزخانه را پوشش دهی و بهینه سازی کند. با خرید و نصب کابینت آشپزخانه ممبران از مراکز فروش معتبر طراحی های بی نقص و زیبا نصیبتان می گردد و از تمامی مزایای کابینت آشپزخانه ممبران بهره مند می گردید.( تصاویر کابینت ممبران جدید و شیک )

مزایای کابینت ممبران

 

مزایای کابینت ممبران

قیمت مناسبی دارند. ( قیمت کابینت ممبران )

نسبت به حرارت و رطوبت مقاومت بالایی دارد

آشپزخانه را یکدست و زیبا می سازد

تنوع رنگ بالایی دارند

سبک وزن هستند و میزان هزینه های جانبی آن اندک است.

بسیار لوکس و جذاب هستند.

معایب کابینت ممبران

تماس دائم با آب و رطوبت 

همانطور که میدانید آب اصلی ترین عامل تغییر شکل چوب و باد کردن آن میباشد اما روکش ممبران از جنس pvc و ضد آب است و در صورت تماس با رطوبت در کوتاه مدت آب به مغز mdf نفوذ نخواهد کرد ولی اگر این عمل ادامه داشته باشد قطعا آب به مغز چوب نفوذ میکند و بر اثر تغییر شکل چوب روکش ممبران نیز بلند خواهد شد . در واقع اگر این موضوع را یک ایراد تلقی کنیم ایرادی برای تمامی انواع کابینت های چوبی خواهد بود و مختص به کابینت ممبران نیست بلکه در کابینت ممبران به مراتب کمتر از سایر کابینت ها خواهد بود.

به عنوان مثال در کابینت هایگلاس ، روکش چوب و حتی چوب طبیعی نیز تماس با رطوبت برای کابینت مخرب است و پیشنهاد میگردد اگر برای محیطی مرطوب تصمیم به اجرای کابینت دارید حتما از کابینت با مغز pvc استفاده کنید .

اگر مرحله وکیوم کردن کابینت‌های ممبران درست و اصولی انجام نگیرد و از چسب‌های مرغوب استفاده نشود، ممکن است که با گذشت زمان فضای بین روکش و ام‌دی‌اف باد نماید.

روکش پی‌وی‌سی کابینت‌های ممبران نسبت به نور مستقیم آفتاب حساس هستند و ممکن است با گذشت زمان تغییر رنگ بدهند. البته این مسئله تا حد زیادی به جنس روکش و مرغوبیت آن بستگی دارد.

تعمیر و نگهداری از کابینت‌های ممبران کمی سخت است.

در صورت نیاز به تعمیر بخش‌هایی از کابینت آشپزخانه و یا اضافه نمودن باکس جدید به کابینت‌ها ممکن است به راحتی نتوانید روکش پی‌وی‌سی مورد نظرتان را پیدا کنید. زیرا این روکش‌ها توسط شرکت‌های مختلف تولید می‌شوند و معمولا پیدا کردن همان روکش با همان کد رنگی و همان طرح قبلی غیر ممکن است.

روکش های پی وی سی در کابینت های ممبران در برابر برخورد اجسام تیز نسبتاً حساسند. باید خیلی مراقب باشیم تا با مواردی مثل چاقو و قیچی و موارد مشابه این آسیب نبینند .در صورت آسیب دیدن تعمیرشان بسیار سخت و یا غیر ممکن است.

بهترین رنگ کابینت

 

بهترین رنگ کابینت ممبران

کابینت ممبران سفید

کابینت ممبران سفید طلایی

کابینت ممبران کرم طلایی

کابینت ممبران قهوه ای

کابینت ممبران گردویی

تصاویر جدیدترین مدل های کابینت ممبران در سال 99


ارسال نظر درباره این موضوع


آخرین مطالب