کابینت ملامینه

منظور از کابینت ملامینه در واقع یک روکش ملامینه روی ام دی اف می باشد که ام دی اف خود یک نوع چوب خام است که از طریق فشار و حرارت به خرده چوب های نرم به دست می آید.

کابینت ملامینه چیست؟

ظریف ترین و سبک ترین روکش MDF روکش ملامینه می باشد که دارای طرح ها و رنگهای فراوان است. این ام دی اف جزو ارزان قیمت ترین ورقهای موجود در بازار ایران است که تولیدش در کشور خودمان نیز با کیفیت معقول عرضه می گردد.این نوع ام دی اف در دسته بندی ورقها جزو اولین مواد اولیه کابینت در دنیا محسوب می شود، روکش های ملامینه نیز دارای برجستگی های قابل لمس می باشد که این نوع MDF را از سادگی خود کمی به دور می کند.

کابینت ملامینه در دکوراسیون داخلی

 ام دی اف با روکش ملامینه به خاطر ویژگی های تزئینی و همچنین مقاومت خوب در مقابل رطوبت، آب، گرما، اصطکاک و ... دارای کاربرد وسیعی در دکوراسیون داخلی است و انتخاب بسیاری افراد بعنوان کابینت آشپزخانه شان می باشد، که می توان به استفاده آن در تولید مبلمان اداری، در ، بدنه کابینت، لوازم اتاق خواب، لوازم دستشویی و حمام، پارتیشن، روکوب دیوار و غیره اشاره کرد.کابینت با روکش ملامینه جزء کابینت های مدرن طبقه بندی می شود، این نوع از کابینت ها هیچ گونه برجستگی ای ندارند و دارای رنگ های متفاوتی همچون سفید براق، سفید مات و کابینت ملامینه سفید مشکی است.

با انواع دستگیره کابینت آشنا شوید. دستگیره کابینت از جمله یراق آلاتی است که موجب ایجاد ظاهری شیک در آشپزخانه شما می شود. دستگیره های کابینت در مدل های مختلف تولید شده که بر حسب نوع و طرح کابینت تان باید یکی از این مدل ها را انتخاب و نصب نمایید. فقط باید دقت داشته باشید که دستگیره کابینت متناسب با طرح و جنس کابینت و دکوراسیون آشپزخانه خود را خریداری نمایید. با مراجعه به فروشگاه یراق کالا می توانید شیک ترین مدل های دستگیره کابینت را خریداری نمایید.

انواع کابینت ملامینه

انواع کابینت ملامینه

 

کابینت ملامینه داری دو نوع مختلف است که تفاوت آن ها در نوع چوبی است که روکش ملامینه بر روی آن کشیده شده است، انواع آن به شرح زیر است:

کابینت با مغز ام دی اف و روکش ملامینه که حساسیت آن نسبت به رطوبت کمتر است.

کابینت با مغز نئوپان و روکش ملامینه، که این نوع نسبت به  مغز ام دی اف ارزان تر است و البته به رطوبت بسیار حساس تر است و بیشتر برای تولید کمد های اتاق مناسب است. این نوع از کابینت ملامینه ضد آب و ضد خش است.

روکش ملامینه چیست؟

 

کابینت روکش ملامینه

یکی از رایج ترین روکش هایی که برای پوشش سطوح ام دی اف انتخاب می شود روکش ملامینه است. این روکش ها از کاغذهای تزئینی آغشته به چسب ملامین فرم آلدئید تشکیل و بدون نیاز به هیچ گونه چسب مجدد روی تخته های چوبی چسبانده میشوند. چسباندن روکش ملامینه بر روی تخته به دو صورت پرس طبقه ای باستیل کوتاه و روکش زنی پیوسته انجام میگیرد. روکش کاری با ملامینه نیاز به سرمایه گذاری بالا دارد. بنابراین اکثر کارخانه های تولید کننده ام دی اف مجهز به خط روکش ملامینه هستند و ام دی اف های خود را با آن عرضه میکنند.

این روکش نه تنها از مقاومت بالایی برخوردار است بلکه به عنوان یک لایه تزئینی نیز به شمار می آید. قابلیت های منحصر بفرد روکش ملامینه در برابر عوامل متعدد باعث شده از آن برای ساخت مبلمان ، بدنه و درب کابینت، سرویس چوبی اتاق خواب، پارتیشن بندی، دیوارکوب، لوازم حمام و سرویس بهداشتی و … استفاده شود. سطوحی که با ملامینه روکش می شوند کاملاً یکدست هستند و حتی لبه ها با سطح هماهنگی دارند زیرا نوار لبه چسبانی را نیز می توان از جنس ملامین ساخت.

انواع کابینت ملامینه بر اساس نوع روکش

کابینت ملامینه بر اساس نوع روکش ملامینه اعمالی بر آن به سه دسته کلی تقسیم می‌شود.

کابینت ملامینه براق

 

کابینت ملامینه براق

همان‌طور که از نام کابینت ملامینه براق پیداست، سطح این کابینت‌ها نسبتاً براق است، اما این نکته را در نظر داشته باشید که میزان براقیت این نوع کابینت‌ها با کابینت هایگلاس قابل‌مقایسه نیست. درهرصورت سطح براق این کابینت‌ها نکات منفی خودش را نیز دارد. سطح براق کابینت ملامینه، مقاومت سطح این کابینت‌ها را در برابر خط و خش، لکه و کثیفی کاهش می‌دهد.

کابینت ملامینه مات

 

کابینت ملامینه مات

این نوع کابینت‌ها سطحی کاملاً مات دارند و خاصیت بازتاب نور در آن‌ها پایین‌تر از کابینت ملامینه براق و کابینت هایگلاس است.

کابینت ملامینه کتان

 

کابینت ملامینه کتان

این نوع کابینت ام دی اف نیز سطحی مات و زبر دارد و روی سطح آن یک ظاهر بافت مانند دارد که در تصویر زیر آورده شده است. این نوع کابینت‌ها در برابر خط و خش، لک و کثیفی مقاومت بیشتر نسبت به کابینت ملامینه براق دارند.

مزایای کابینت ملامینه

 

کابینت ملامینه شیک

قیمت

کابینت ملامینه اقتصادی‌ترین نوع کابینت ام دی اف است

تنوع در طرح و رنگ

ملامینه یکی از روکش‌های پرکاربرد و پرمصرف کشور است، بنابراین بازار خوبی دارد، درنتیجه تنوع طرح و رنگ این نوع کابینت بسیار بالاست.

مقاومت در برابر خط و خش

کابینت ملامینه نسبت به کابینت هایگلاس مقاومت بالاتری در برابر خط و خش از خود نشان می‌دهد، از طرفی نسبت به کابینت لمی گلاس مقاومت کمتر نسبت به خط و خش از خود نشان می‌دهد.

مقاومت در برابر نور خورشید

روکش ملامینه نسبت به روکش‌های پی وی سی مقاومت بالاتری در برابر نور خورشید از خود نشان می‌دهد.

عدم نمایش لکه و کثیفی

کابینت ملامینه نسبت به هایگلاس لک و کثیفی را کمتر از خود نشان می‌دهد.

معایب کابینت ملامینه

کابینت ملامینه سفید

 

مقاومت در برابر حرارت

روکش ملامینه، نسبت به کابینت لمی گلاس مقاومت کمتر نسبت به کابینت لمی گلاس از خود نشان می‌دهد.

ظاهر ساده، اما شیک

کابینت ملامینه زیبایی و درخشندگی کابینت هایگلاس و لمی گلاس را ندارد. همچنین همچون کابینت ممبران فضایی کلاسیک برای آشپزخانه ما تداعی نمی‌کند اما کابینت ملامینه ظاهری شیک و ساده دارند که باسلیقه برخی سازگار است.

 

قیمت کابینت ملامینه

 

قیمت کابینت ملامینه

کابینت ملامینه ارزان‌ترین نوع کابینت ام دی اف است، البته کابینت ملامینه با قیمت‌های متفاوتی در بازار عرضه می‌شود. تفاوت کیفیت مواد اولیه دلیل این تفاوت قیمت‌هاست. کابینت‌های ام دی اف با قیمت‌های پایین بوی بدی از خود ساطع می‌کنند. علاوه بر این موضوع متریال به‌کاررفته در این کابینت‌های ام دی اف بی‌کیفیت، به‌طوری ست که پس از مدت کوتاهی استفاده، درب‌ها اصطلاحاً خودشان را ول می‌کنند و زیبایی خود را از دست می‌دهند. دلیل این موضوع چگالی پایین مغز ورق‌های ام دی اف است که مورداستفاده قرارگرفته است. بنابراین هنگام خرید کابینت ام دی اف دقت لازم را داشته باشید و صرفاً قیمت اعلام‌شده را معیار سنجش قرار ندهید.


ارسال نظر درباره این موضوع