کابینت ممبران سفید

یکی از انواع متنوع و بسیار زیبای کابینت آشپزخانه ام دی اف ، که به کابینت کلاسیک و سلطنتی هم معروف است، کابینت ممبران می باشد.

کابینت ممبران سفید

کابینت ممبران سفید رنگ  جزو محبوب ترین نوع کابینت  ممبران است. رنگ سفید به تزئینات و حکاکی ها اجازه می دهد که بیشتر خودنمایی کنند و بیشتر به چشم بیایند. علاوه بر این کابینت های سفید رنگ میتوانند آشپزخانه شما را بزرگ تر جلوه بدهند. در ضمن مطمئن باشید که رنگ سفید به شما اجازه نمی دهد که از تزئینات زیاد این نوع کابینت ها خسته شوید.

تفاوت کابینت ممبران با کابینت ام دی اف

 تفاوت اصلی کابینت ممبران با کابینت MDF معمول موجود در بازار، وجود ابزار و طرح و شیارها و برجستگی های جذابی است که بر روی درب‌ها و بدنه کابینت اجرا می‌شود. برای ساخت کابینت ممبران می‌توان از انواع ورق های چوبی استفاده کرد که بیشتر اساتید برای ساخت کابینت‌های ممبران از ورق MDF استفاده می‌کنند. در واقع از نظر ساختار تفاوت بنیادی بین کابینت ممبران با کابینت ام دی اف وجود ندارد. به عبارتی بیشتر تفاوت در طرح کابینت و روکش و نمای کار است.

با انواع دستگیره کابینت ممبران آشنا شوید.

طرز ساخت کابینت ممبران

 

کابینت ممبران سفید

بدنه اصلی کابینت ممبران از ام دی اف سفید ساخته می‌شود. باکس کابینت ممبران دقیقاً همانند باکس کابینت MDF هست و تفاوتی از این جهت وجود ندارد. تفاوت اصلی در طرح درب و قسمت‌های نمای کابینت است.

 

ابتدا اندازه گیری‌ها توسط کابینت ساز انجام می‌شود. در مرحله بعد اندازه‌ها و نکته‌های مورد نظر مشتری به طراح ارجاع داده می‌شود و طراح پس از طراحی طرح کابینت، اندازه‌ها و طرح‌های مربوط به قسمت‌هایی از کابینت که قرار است نمای کار باشند را به مجموعه‌های خدماتی سی ان سی و خدمات روکش ممبران ارجاع می‌دهد.

مراحل و دستگاه‌های مورد نیاز برای ساخت ورق ممبران

 

کابینت ممبران سفید
 

 در واقع برای ساخت کابینت ممبران برای بدنه از ام دی اف سفید صابونی و برای قسمت درب و نما که قرار است طرح با CNC روی آن ایجاد شود، از ام دی اف یک رو خام استفاده می‌شود. طرح بر روی قسمت خام ورق MDF ایجاد می‌شود. سپس برای نصب ورق پی وی سی، ابتدا کل ورق سنباده کاری می‌شود و پرزها، سوراخ‌ها و ایرادات کار برطرف می‌شود.

 

در مرحله بعد روی ورق و قسمت‌هایی که قرار است روکش اجرا شود، چسب ممبران با پیستوله اجرا می‌شود و ورق در دستگاه پرس وکیوم قرار می‌گیرد. روکش PVC روی ورق آغشته به چسب قرار می‌گیرد و در دستگاه پرس وکیوم با مکش هوای داخل کابین، ورق به صفحه‌ ام دی اف می‌چسبد. البته این فرایند با کمک گرما، فشار منفی هوا (خلأ) و استفاده از چسب انجام می‌شود.

 

پس از مدت زمان کوتاهی روکش کامل به ورق MDF می‌چسبد و به‌راحتی امکان استفاده از آن را خواهید داشت.

انواع مدل کابینت ممبران سفید

کابینت ممبران سفید

 

کابینت ممبران سفید

 

 

کابینت ممبران سفید

 

کابینت ممبران سفید

 

کابینت ممبران سفید ساده

 

کابینت ممبران سفید ساده

 


ارسال نظر درباره این موضوع


آخرین مطالب