کابینت ممبران پلی استر

کابینت ممبران یک محصول جدید و زیبا با تکنولوژی روکش ممبران یا وکیوم پی وی سی ممبران که مدتی ست وارد بازار چوب کشورمان شده و طرفداران بیشماری در این مدت به خود جلب نموده است میباشد.

کابینت ممبران پلی استر

کابینت ممبران یک محصول جدید و زیبا با تکنولوژی روکش ممبران یا وکیوم پی وی سی ممبران که بتازگی وارد بازار چوب کشورمان شده و طرفداران بیشماری در این مدت به خود جلب نموده است میباشد. تا پیش از این کابینت های روکش ام دی اف علاقمندان زیادی داشت و در هر خانه مدرنی دیده میشد اما امروزه به دلیل پیشرفت صنعت هم پای پیشرفت تکنولوژی کابینت ام دی اف نیز جای خود را به محصولی جدیدتر یعنی کابینت ممبران داده تا هم در آشپزخانه و هم در دیگر فضاها به عنوان یک محصول بادوام و زیبا و متنوع خود نمایی کند.

 

کابینت ممبران پلی استر

مزایای کابینت ممبران

هریک از مدل‌های مختلف کابینت دارای مزایا و معایب خاص خود هستند که قبل از انتخاب کابینت باید از آن مطلع باشید تا انتخاب درستی داشته باشید.

امکان اجرای طرح‌های زیبا و متنوع

ایجاد آشپزخانه‌ای کلاسیک و مجلل با داشتن کابینت‌های ممبران

داشتن قیمت کمتری نسبت به کابینت‌های تمام چوبی

مقاومت در برابر رطوبت

عدم تغییر رنگ و پوسیدگی

داشتن طول عمر بالا

مقاوم در برابر تغییرات دمایی

 

کابینت ممبران پلی استر مدل جدید

معایب کابینت ممبران

با اینکه تنوع زیادی در طرح‌های آن وجود دارد ولی امکان ایجاد طرح‌هایی که ظرافت زیادی دارند وجود ندارد چرا که به خوبی وکیوم نمی‌شوند.

اجرای کابینت ممبران به شکل صحیح بسیار اهمیت دارد، به طور مثال اگر چسب مناسبی به کار نرود ممکن است کابینت پس از مدتی آسیب ببیند.

امکان بادکردن و جدا شدن روکش در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در برابر نور آفتاب وجود دارد.

اجسام تیز  می‌توانند به کابینت ممبران آسیب بزنند.

قیمت بالایی نسبت به کابینت هایگلاس و ام‌دی‌اف دارد.

 

طرح جدید کابینت ممبران پلی استر

کابینت رنگ (پلی استر و پلی اورتان)

کابینت رنگ به کابینتی گفته میشود که تمامی درب ها و نماهای ان به وسیله رنگ مخصوص رنگ امیزی شده و با لاک محافظ سطح ان پوشیده شده باشد.کابینت رنگ مثل کابینت های ممبران می تواند هم بصورت کلاسیک و هم بصورت مدرن عرضه شود.

فرایند ساخت کابینت رنگ

امروزه بدلیل گران بودن متریال چوب طبیعی کابینت رنگ را از Mdf خام می سازن ، که هم میشود به صورت ساده بدون روکش چوب باشد و هم میشود بسته به انتخاب مشتری برای اینکه بافت و گره های چوب در رنگ نهایی کار دیده شود یک لایه چوب طبیعی را بوسیله وکیوم بر روی Mdf خام پرس می نمایند.

سی ان سی کردن قطعات

فرایند اولیه ساخت کابینت رنگ مشابه کابینت ممبران می باشد به این صورت که در وحله اول تمامی قطعات را به وسیله دستگاه های سی ان سی ابزار زده میشود و سپس اماده سازی برای رنگ می شوند

پرس وکیوم روکش چوب

اگر طرح انتخابی مشتری نیاز به گره ها و بافت چوب داشته باشد پس از مرحله سی ان سی ، یک لایه روکش چوب بوسیله دستگاه وکیوم بر روی قطعه پرس می گردد در غیر این صورت اگر مشتری طرح انتخابیش بدون بافت و گره چوب باشد این مرحله از فرایند تولید حذف می گردد

سنباده زنی

پس از مراحل بالا قطعات بوسیله سنباده کامل سنباده زده میشود این مرحله به دلیل این می باشد که تمامی پرزها و پستی بلندی ها بر روی سطح قطعه از بین برود و سطحی یک دست و تمیز برای رنگ درست شود

پاشش استر

در ادامه بسته به رنگ انتخابی مشتری یک لایه رنگ استر بر روی قطعه پاشیده می شود و پس از خشک شدن اماده برای رنگ انتخابی مشتری می باشد

پاشش رنگ و لاک محافظتی

پس از استر در چندین مرحله رنگ پلی استر یا پلی اورتان مورد نظر بر روی قطعه پاشیده می شود تا سطحی یک دست و سیقلی درست شود به این صورت که معمولا در سه الی پنج مرحله هر قطعه رنگ می شود و پس از هر بار رنگ باید زمانی در حدود یک روز سپری شود سپس مجدد رنگ پاشیده شود تا در نهایت به سطحی یکدست مورد نظر برسد به همین دلیل است که پروسه ساخت و تولید کابینت رنگ زمان طولانی را طلب می کند

تمام محصولات چوبی و روکش چوب  پس از ساخت و رنگ امیزی باید با یک لاک مناسب پوشیده شوند چون چوب و روکش چوب اگر پوشش حفاظتی نداشته باشد پس از مدتی خشک شده و دچار ترک و یا سائیدگی می‌شود. لاک لایه محافطتی می تواند پلی استر و یا پلی اورتان باشد.

تفاوت پلی اورتان و پلی استر در چیست؟

 

جدیدترین مدل کابینت ممبران پلی استر

عمده تفاوت پلی اورتان و پلی استر در استحکام و شفافیت انها هست به این صورت پلی اورتان از دوام و استحکام بالاتری برخوردار هست ولی شفافیت کمتری نسبت به پلی استر دارد و پلی استر از دوام کمتر ولی شفافیت بیشتر برخوردار هست البته قابل ذکره که این دو رنگ لاک نحوه استفاده ازشون کاملا با هم متفاوت می باشد.

کابینت رنگ مدرن و کلاسیک

 

کابینت ممبران

کابینت رنگ را میتوان به دو سبک کلاسیک و مدرن تولید کرد در سبک کلاسیک کلیه قطعات اعم از درب ، نما ، ستون و…..  توسط دستگاه سی ان سی روی مغز ام دی اف ایجاد شده و اماده سازی می شود و معمولا روکش چوب هم بر روی قطعات پرس می شود البته مغز کار در محل های cnc شده روکش چوب ندارد.

در کابینت رنگ مدرن ، قطعات را با سی ان سی های ساده و مدرن تولید میشه و طرح کلی کابینت فاقد ستون و سرستون می باشد قطعا قیمت کابینت مدرن از کلاسیک ارزان تر خواهد بود چرا که در کابینت رنگ کلاسیک ستون ها و سر ستون ها به صورت جداگانه محاسبه میشود

قیمت کابینت رنگ پلی استر و پلی اورتان

 

قیمت کابینت ممبران پلی استر

قیمت کابینت رنگ بدلیل دخیل بودن مواردی زیادی که قابل تغییر می باشد بازه قیمتی زیادی دارد و حتی ممکن است بسته به نوع طرح و نوع ابزار مورد استفاده قیمتی بسیار بالایی پیدا کند.

 


ارسال نظر درباره این موضوع


آخرین مطالب