قیمت کابینت ممبران

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ساخت دستگاه های CNC, کار بر روی وسایل سخت مانند چوب و فلز و … راحت تر از گذشته شده است. ممبران محصولی جدید حاصل از حکاکی این دستگاه بر روی ام دی اف است.

قیمت کابینت ممبران

 

کابینت ممبران

قیمت ساخت کابینت آشپزخانه نرخ ثابتی ندارد. وقتی تصمیم به تعویض کابینت های قدیمی می گیرید این مسئله مشکل ساز می شود. یک کابینت ساز قیمت بالایی اعلام می کند در حالی که دیگری با دریافت مبلغ کمتری همین سفارش را انجام می دهد. چندگانگی در قیمت گذاری موجب سر در گمی مشتری ها شده است.

کابینت ممبران چیست؟

 

کابینت ممبران طوسی

کابینت آشپزخانه ممبران یکی از زیبا ترین کابینت های آشپزخانه ایرانی و نوع پیشرفته کابینت های چوبی کلاسیک می باشد. امکان حکاکی دقیق هنر های ایرانی بر چوب MDF با دستگاه های پیشرفته CNC موجب گشته تا کابینت آشپزخانه ایرانی زیبایی چشم گیری در آشپزخانه و خانه ایجاد کند و شمایلی اشراف گونه به آن ببخشد.

طرح های حک شده بر چوب MDF می تواند از طرح های شاخص ایرانی انتخاب گردد و یا از سلیقه مشتریان در آن استفاده شود. در هر دو صورت کابینت آشپزخانه ممبران می تواند گرما و جذابیت بالایی به خانه ها بخشیده و آن را خاص و متمایز سازد. با استفاده از کابینت ممبران فضای موجود یکپارچه و زیبا خواهد شد و تنوع رنگ موجود در آن می تواند هر سلیقه ای را راضی نگه دارد.

محاسبه قیمت کابینت آشپزخانه

 

کابینت ممبران شیک

شما به عنوان  سفارش دهنده بسیار خوب است قبل از قرارداد با یک کابینت ساز مراحل زیر را انجام دهید.

1- تصویر طرح کابینت مورد نظر را تهیه کنید. حتی تصویری حدودی هم بهتر از هیچ است مثلاً با تهیه یک عکس به صورت الگو.

2- نوع متریال و برند آن را مشخص کنید.به عنوان مثال کابینت مد نظر شما ام دی اف است یا هایگلاس یا وکیوم و یا از چوب و اینکه این متریال ساخت کدام کارخانه و شرکت باشد. 

3- نوع یراق ها را معین کنید.

4-کابینت سازهای حرفه ای متفاوتی را بیاورید و محل (آشپزخانه) را به او نشان داده به همراه طرح و جزئیات اجرا قیمت نهایی کابینت را از او بخواهید، نه قیمت طولی را.( قیمت تمام شده را بخواهید )

نحوه محاسبه قیمت ساخت کابینت ممبران

قیمت کابینت برای هر مترمربع از کابینت های زمینی ۶۰٪ و کابینت های دیواری ۴۰ ٪  حساب می شود. در این صورت ارتفاع کابینت زمینی ۹۰ سانتیمتر با پایه ها و کابینت دیواری ۷۰ سانتیمتر در نظر گرفته می شود. عمق استاندارد بدنه کابینت آشپزخانه هم ۳۰ سانتی متر است. اما همیشه کابینت های آشپزخانه استاندارد نیستند و با توجه به محل گاهی تغییر اندازه دارند.

قیمت هر متر کابینت ممبران چقدر است؟

 

کابینت ممبران جدید
 

کابینت سازان قیمت ها را برای هر متر مربع اعلام می کنند. این قیمت به عنوان پایه در نظر گرفته شده و جزئیات روی مبلغ نهایی فاکتور تاثیر می گذارند. فریب قیمت های بسیار ارزان را نخورید. برخی از افراد سودجو قیمت های کمتر از نرخ بازار را اعلام می کنند ولی در فاکتور نهایی مبلغ بسیار بالاتر اعلام می شود. اصولا نمی توان هر متر کابینت را همیشه یک مقدار مشخص قیمت گذاری کرد! کابینت سازان فرمول مشخصی برای تعیین قیمت کابینت آشپزخانه دارند.

به طور کلی قیمت کابینت ممبران  شاید فقط کمی بیشتر از متوسط باشد. البته این کاملاً بستگی به طرح ها و میزان پر کار یا کم کار بودن طرح کابینت دارد.پیشنهاد ما این است  که در متریال های ساخت این کابینت مثل چسب ها، به هیچ وجه  صرفه جویی اضافه نکنید. در مورد قیمت کابینت آشپزخانه هم همانطور که  گفتیه ایم نمی شود قیمت دقیقی را قبل  از طراحی، تعیین جزئیات کار و مذاکره با کابینت ساز های حرفه ای بدست آورد.

عوامل موثردر محاسبه قیمت کابینت ممبران

طرح و نقش ورقه های سازنده

 

کابینت ممبران طرح دار

طرح‌ ها و کنده ‌کاری های برجسته ی کابینت ممبران تأثیر مستقیمی در قیمت این نوع کابینت دارد. به صورت کلی هرچه طرح‌ پرکار تر باشه قیمت کار بیشتر می شود زیرا مراحل درست کردن برجستگی‌ها و فرورفتگی‌های کابینت ممبران طولانی‌ تر و البته پرهزینه‌ تر خواهد شد. دستگاه های CNC و تراش بر اساس میزان وقت و زمانی که صرف می کنند هزینه دارند و به همین ترتیب هر چه ورقه های کابینت پیچیده تر باشند هزینه ی تمام شده نیز بیشتر می شود.

مواد مصرفی و ساخت و پیاده سازی

این مورد با آن که زیاد به چشم نمی آید اما می تواند تاثیر نسبی خودش را بر روی قیمت نهایی و تمام شده ی کار شما داشته باشد که توجه به آن زیاد هم بی راه نیست! جدایی از بحث هزینه و قیمتی ، استفاده از مواد نا مرغوب و ارزان قیمت در بحث پیاده سازی کابینت ممبران می تواند باعث تحمیل هزینه های اضافی بر شما شود. برای مثال چسبی که برای چسباندن لایه پی وی سی روی سطح کابینت استفاده می شود یکی از مهم‌ ترین مسائل مربوط به بحث پیاده سازی کابینت است. بسیاری از معایب کابینت ممبران که در بعد ایجاد می شود مربوط به همین چسب‌ها می باشد . اگر جنس مرغوب به کار نرود احتمال این که لایه پی وی سی از جای خود جد شود زیاد است و بخش زیادی از زیبایی این نوع کابینت به این لایه بستگی دارد.

مهارت شخص کابینت ساز

مطمئنا مهارت و تخصص فرد کابینت ساز در قیمت و دستمزد کار برای اجرا و پیاده کردن کابینت در آشپزخانه موثر است و می تواند به همین نسبت در قیمت نهایی تمام شده برای شما تاثیر گذار باشد. البته به این نکته نیز توجه کنید که هر چقدر مهارت شخص کابینت ساز بالا تر باشد کار نهایی شما زیبا تر وماندگار تر است و به طور کلی پروژه ی شما سریع تر تمام خواهد شد.

تکنولوژی و ابزار ساخت و برش وسایل

وسایل و تکنولوژی به کار رفته در فرایند طراحی و ساخت کابینت می تواند بر روی قیمت نهایی تمام شده کار شما تاثیر گذار باشد. هر چقدر ابزار و وسایل به کار رفته پیشرفته تر و مدرن تر باشد کار نهایی زیبا تر و با دقت و ظرافت بالاتری ساخته می شود که به همین میزان می تواند قیمت پروژه را افزایش دهد.

کدام نوع کابینت بهتر است؟ام دی اف ، هایگلاس یا ممبران؟

 

کدام نوع کابینت بهتر است

اینکه کدام کابینت می‌تواند برای آشپزخانه شما مناسب باشد یک اصل مهم است. به قول معروف آشپزخانه قلب خانه است در نتیجه دکوراسیون داخلی آن باید جز موارد بسیار مهم تلقی شود پس بهتر است بهترین گزینه را انتخاب کنید.

در درجه اول سبک دکوراسیون آشپزخانه مهم‌ترین مورد به شمار می‌رود که شما بایستی حتما آن را مد نظر قرار دهید. اینکه سبک دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما کلاسیک یا نئوکلاسیک و یا مدرن است مهم‌ترین اصل برای انتخاب نوع کابینت است. معمولا افرادی که به دنبال یک دیزان داخلی باشکوه و کلاسیک هستند، کابینت ممبران را انتخاب می‌کنند و از طرفی برای سبک‌های دکوراسیون داخلی مینیمال، مدرن و یا ترکیبی از سبک نئو کلاسیک و مدرن به سراغ کابینت‌های های گلاس می‌روند و در موارد بسیار ساده‌تر از کابینت ام دی اف استفاده می‌کنند. البته این نکته را نیز به خاطر بسپارید که بسیاری از معماران داخلی معتقد هستند کابینت ممبران می‌تواند آشپزخانه‌ای مدرن در پوسته کلاسیک نیز ایجاد کند در نتیجه برای سبک مدرن لوکس نیز می‌تواند مناسب باشد.

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب نوع کابینت برای آشپزخانه دخیل است، بودجه مورد نظر برای خرید کابینت است. قطعا مشخص است که به کار رفتن تکنولوژی وکیوم سازی در کابینت ممبران سبب شده تا قیمت آن به مراتب نسبت به کابینت های گلاس و ام دی اف بیشتر شود. از این رو قیمت کابینت های گلاس نیز به خاطر به کار رفتن روکش PVC براق بر روی آن از ام دی اف گران‌تر است در نتیجه میزان بودجه شما نیز در انتخاب کابینت تاثیر گذار است.

اگر بخواهیم فرم انواع کابینت را با یکدیگر مقایسه کنیم می‌توانیم بگوییم که کابینت‌ ممبران فرم و حال و هوای قدیمی و سلطنتی را به خود گرفته است و می‌توان اصالتی با شکوه را در نمای فرم آن مشاهده کرد اما کابینت‌های دیگری مانند کابینت ها گلاس، کابینت ملامینه یا ام دی اف طراحی به روز و متغیری دارد و بیشتر حال و هوای فرم آن به آینده نزدیک است.

نورپردازی نیز از عناصر بسیار مهم دکوراسیون داخلی آشپزخانه است که باید به آن توجه کرد. اگر جز دسته افرادی هستید که به کابینت ممبران علاقه دارید باید بدانید برای روشنایی فضای آشپزخانه بایستی از لوتر استفاده کنید اما برای آشپزخانه‌ای که کابینت‌های آن ام دی اف و یا های گلاس است می‌توان از نورهای مخفی و یا نورهای کار شده در داخل سقف کاذب استفاده کرد و برای تنوع یا دکور زیباتر می‌توان چند لوستر مدرن و ساده نیز آویزان کرد.

طراح‌های کنده‌کاری شده و برجسته کابینت‌های ممبران ممکن است کمی ظاهر شلوغ به آن بخشیده باشد اما کابینت های گلاس و ام دی اف ظاهر بسیار خلوت و منظمی دارند در نتیجه به این مورد نیز هنگام انتخاب نوع کابینت توجه کنید که بیشتر از چه سبک و هنری خوشتان می‌آید.

آیا کابینت ممبران ضد آب است؟

به طور معمول فرآیند طراحی و ساخت کابینت ممبران بدین صورت است که به محض پیاده سازی طرح‌های برجسته با استفاده از دستگاه CNC بر روی آن یک لایه از روکش ضدآب نیز بر روی آن می‌کشند تا مقاومت آن نسبت به قطرات آب و رطوبت بالا رود و این خود یک مزیت بسیار عالی برای آشپزخانه به شمار می‌رود.

چطور کابینت ممبران را تمیز کنیم؟

 

تمیز کردن کابینت ممبران

از آنجا که اکثر کابینت‌های ممبران در رنگ‌های روشنی مانند رنگ استخوانی، شیری و یا طلایی طراحی می‌شوند، تمیزکاری آن‌ها نیز باید به صورت مرتب انجام شود از این رو ما چند روش بسیار خوب برای تمیز کردن کابینت ممبران به شما پیشنهاد می‌کنیم:

استفاده از دستمال نانو برای تمز کردن کابینت ممبران یک گزینه بسیار عالی است زیرا سطح این دستمال‌ها اصلا زبر نیست و از طرفی هیچ پرزی به جا نمی‌گذارند. برای تمیزکاری کابینت با این دستمال‌ها نیز شما احتیاج به هیچ ماده شوینده ندارید و تنها کافی است دستمال نانو را با آب گرم کمی خیس کنید.

استفاده از محلول‌های خانگی، ان هم ماهی یک بار نیز می‌تواند یک راه‌حل خوب برای تمیز کردن لکه‌های عمقی بر روی کابینت ممبران باشد. یکی از انواع محلول‌های خانگی ترکیبی از یک فنجان سرکه، دو فنجان آب گرم و یک قاشق جوش شیرین است که برای پاک کردن چربی‌ها از روی کابینت‌های سفید مناسب است.

علاوه بر این مایع ظرفشویی نیز به عنوان یکی از محلول‌های پاک کننده بسیار روان و سبک انتخاب خوبی برای تمیز کردن کابینت‌های ممبران است.

اگر احساس می‌کنید گرد و غبار زیادی در گوشه‌های کابینت و یا کنده‌کاری‌های موجود بر روی کابینت وجود دارد می‌توانید با سری برس مانند جارو برقی ابتدا گرد و غبار را از روی سطح کابینت پاک کنید و سپس با استفاده از یک دستمال نم دار تمام سطوح را دستمال کشی کنید و برای کنج‌ها یا برجستگی‌ها از گوش پاکن نیز می‌توانید استفاده کنید.


ارسال نظر درباره این موضوع


آخرین مطالب