کابینت ممبران جدید و شیک

ممبران در انگلیسی از واژه Membrane می آید که به معنی غشا و لایه نازک است.اصطلاح ممبران اشاره به این روکش با لایه ای نازک است. در واقع مغز کابینت ممبران همان متریال mdf سفید می باشد.

کابینت ممبران جدید و شیک

 

مدل جدید کابینت ممبران در سال 99

اگر قصد داشته باشید تا آشپزخانه را بازسازی کرده و دستی به سر و روی آن بکشید قطعا یکی از مواردی که باید درنظر داشته باشید تعویض کابینت است. وقتی صحبت از کابینت آشپزخانه می‌شود اسامی و اصطلاحات بسیاری به ذهن می‌آید. شاید هر سال تعداد زیادی از مدل‌ها و طرح‌های مختلف به بازار می‌آیند که هریک اسامی خاص خودشان را هم دارند. همانطور که می‌دانید به جز کابینت چوب طبیعی که بسیار گران و کمیاب هم هست، تمامی کابینت‌ها از هسته‌ای از جنس MDF یا نئوپان تشکیل شده‌اند که روی آن روکشی قرار می‌گیرد و در واقع اسامی مختلف این روکش‌هاست که در بازار رایج است. یکی از این اسامی ممبران است. تاکنون ممبران بادوام و به‌صرفه‌ترین پوشش کابینت شناخته شده است که در مقایسه با لمینت انتخاب بهتری است اما ظرافت اکریلیک را ندارد.

تفاوت ساخت کابینت ممبران در روش ساخت آن است : ام دی اف خام زیر دستگاه سی ان سی CNC  دارای طرح ها ، نقوش و فرم هایی که دارای برجستگی و فرورفتگی های خاص است می گردد. در واقع می توان گفت طرح ها بر روی ام دی اف خام حکاکی می گردند. سپس ورق های mdf  حکاکی شده را درون دستگاه وکیوم می برند. لایه ای نازک از pvc  ( که در واقع همان ممبران  membrane ) تحت خلا و مکش بر روی ام دی اف خام چسبیده می شود.

لایه پی وی سی می تواند شامل رنگ های مختلف و نقوش مختلف مانند نقوش چوب باشد.  در نهایت ما یک ورق ام دی اف خام ساده را با نقوش حکاکی شده ظریف و روکش پی وی سی که دارای طرح های متنوع و طبیعی (مانند چوب ) است تبدیل کرده ایم.

علاوه بر حکاکی های ریزی که روی ورق ام دی اف خام انجام می گیرد ، طرح های برجسته و فرورفته نیز می توان اجرا کرد. بدین معنی که می توان نقش های آماده دیگر از ام دی اف که دارای قطعات بزرگتری هم هستند را بر روی صفحه ام دی اف اصلی چسباند و سپس آن را زیر دستگاه وکیوم قرار داد.

فرایند تولید کابینت ممبران به شما اجازه انواع طرح های کلاسیک و پر نقش و نگار را می بخشد. گفتنی است که نتیجه کار به این صورت است که در یک طرف ورق لایه ممبران است و در طرف دیگر یک لایه به رنگ سفید که از اول پشت ورق ام دی اف کارخانه ای چسبانده شده است. از نام های دیگر کابینت ممبران ، کابینت وکیوم و کابینت روکش پی وی سی نیز می توان نام برد.

 

کابینت ممبران شیک

 

عوامل موثر بر کیفیت کابینت ممبران

 

جدیدترین مدلهای کابینت ممبران در سال 99

کیفیت کابینت‌ ممبران به مسائل متفاوتی بستگی دارد که از ابتدای اندازه‌گیری شروع می‌شود و تا زمان تحویل کار به اتمام می‌رسد.

اندازه‌گیری کابینت ممبران به دلیل ویژگی خاص خود باید بسیار دقیق و توسط کارشناسان خبره انجام گیرد. پس‌از آن، طراحی کابینت ممبران باید به گونه‌ای انجام شود که امکان پیاد سازی آن وجود داشته باشد. اغلب طراحان به دلیل عدم آشنایی با مسائل فنی، طرح‌هایی به‌ظاهر زیبا ارائه می‌دهند که از نظر فنی غیرقابل اجراست.

همچنین، در خرید مواد اولیه و ورق ام ‌دی‌ اف خام نیز باید بسیار دقیق عمل کرد. میزان چگالی ورق، استحکام و قوام ام ‌دی ‌اف را مشخص می‌کند و کیفیت آن در انجام کار بسیار تأثیرگذار است. فرآیند تولید، نوع دستگاه سی‌ ان ‌سی و حساسیت تیغه‌های فرز نیز بر کیفیت کابینت ممبران تأثیرگذار است. مرحله‌ی دیگری که کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد، سمباده زنی و صیقل دادن ام ‌دی ‌اف است که کوچک‌ترین زبری می‌تواند روکش را تحت تأثیر قرار دهد و نمای ظریف کار را بد جلوه دهد. همچنین، استفاده از چسب نامرغوب می‌تواند سبب جدا شدن روکش، از ام‌ دی ‌اف شود که بعد از مدتی استفاده شاهد این اتفاق خواهیم بود.

نوع روکش و ضخامت آن و دستگاه وکیوم و ممبران و درجه حرارت دستگاه در فرآیند تولید و مهارت نصاب‌ها، همگی نکاتی هستند که در کیفیت کابینت ممبران مؤثر هستند.

 

بهترین کابینت کدام است؟

 

بهترین جنس کابینت

پوشش‌ اکرولیک گزینه‌ی بسیار مناسبی برای آشپزخانه‌های مدرن است. به عبارتی دیگر ممبران در هر دو حالت کلاسیک و مدرن کارآیی دارد اما اکرولیک را بیشتر برای استفاده‌ی مدرن به کار می‌برند. اگر به دنبال روکشی عالی هستید و وسعتان هم می‌رسد اکریلیک را انتخاب کنید؛ یا اینکه می‌توانید برا کابینت‌های بالایی از اکریلیک و برای کابینت‌های پایینی از ممبران استفاده کنید.

مقایسه ممبران با لمینت

 

قشنگ ترین مدل کابینت ممبران در سال جدید

جالب است بدانید که لمینت از ورقه‌های کاغذی تشکیل شده که به هم چسبانده شده‌اند، اما ممبران از فویل تشکیل شده است. این نکته از این جهت حائز اهمیت است که در ممبران دیگر لازم نیست نگران لبه باندینگ باشید زیرا با ممبران با استفاده‌ از روش‌های خاص لبه‌های کار بسیار نرم در می‌آید.

ممبران بهتر است یا اکریلیک ؟

 

بهترین مدل کابینت ممبران
 

اگر به دنبال پوششی براق برای کابینت و کمد خود هستید فکر نکنید و به سراغ اکریلیک بروید. اکریلیک، سطحی آیینه‌ای دارد و به جز غیر سمی بودن آن ظاهری درخشان به آشپزخانه‌ یا گیرایی مجللی به اتاق خوابتان خواهد داد. اگرچه رنگ قرمز از محبوب‌ترین رنگ‌های اکریلیک است، رنگ‌های بسیار جذاب دیگری هم برای انتخاب موجود است.

ظاهر و زیبایی

اکریلیک

بی‌شک و بدون چون و چرا اکریلیک قهرمان زیبایی است (البته این نظر نویسنده است). معمولاً برای آشپزخانه‌های مدرن اکریلیک فوق براق استفاده می‌شود. اخیرا هم استفاده از اکریلیک در اتاق خواب برای کمد و غیره درحال افزایش است.

ممبران

ممبران جلوه‌ای خاص، طبیعی و منحصربه‌فرد دارد و در کنار این موارد حس لمسی بسیار خوبی هم دارد. ممبران برای خانه‌های سنتی و جدید مناسب است.

تنوع و رنگ

اکرولیک

در رنگ‌های جذاب و روشنی موجود است و بسیار سرزنده و شاداب است.

ممبران 

در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی مانند مات، براق و بافت چوبی مانند موجود است.

نگهداری و دوام

اکریلیک

با توجه به ظاهر طبیعی و سخت این ماده احتیاج به نگرانی درباره‌ی فرسودگی و استهلاک آن نخواهیم داشت زیرا برای چندین سال رنگ و ظاهر درخشان خود را حفظ خواهد کرد. فقط باید مدام با آب و شوینده آن را نظافت کنید زیرا به‌دلیل سطح براق، اثر انگشت و لکه به‌راحتی بر روی آن به جا می‌ماند.

ممبران

ممبران ضد آب و دربرابر دمای هوا مقاوم است که آن را گزینه‌ی مناسبی برای آشپزخانه می‌کند. فویل به کار رفته در ممبران ممکن است در طول زمان بلند شود و همچنین نور مستقیم آفتاب سبب تغییر رنگ آن خواهد شد. ممبران مانند اکریلیک به نظافت مداوم نیاز دارد.

قیمت کابینت اکلیریک و ممبران

 

کابینت ممبران سال 99

اکریلیک

روکش اکرولیک معمولا قیمت بالایی دارد.

ممبران

ممبران در مقایسه با اکریلیک مقرون‌به‌صرفه‌تر است.


 

 


ارسال نظر درباره این موضوع


آخرین مطالب